Suplementy dla młodych na siłowni

Nie da się ukryć, że najczęstszymi odwiedzającymi siłownię są ludzie młodzi. Jest to pojęcie dość szerokie i rozumie się przez to w zasadzie osoby nawet po 30. roku życia. Jednakże zawężając to, ludzie młodzi to między innymi osoby nastoletnie, wciąż rozwijające się. Młodzież coraz częściej decyduje się na zmianę swojego dotychczasowego trybu życia, a co za tym idzie – uprawianie aktywności fizycznej.  Jest to nie tylko sposób na zbudowanie sylwetki, ale także forma odstresowania się. O ile uczęszczanie młodych ludzi na siłownie nie jest niczym dziwnym, o tyle kwestia stosowania przez nich suplementów diety może budzić kontrowersje. Wspomina się tu o ciągle rozwijającym się organizmie, o możliwych powikłaniach, jednak przy prawidłowej suplementacji jakiekolwiek niepożądane skutki są jedynie mitami, o których powinniśmy zapomnieć. Odpowiedni dobór preparatów i stosowanie ich z rozsądkiem zapewnią bezpieczeństwo i przyniosą wyłącznie korzyści.

Jak dobrać suplementy dla osób młodych?

Osoby młode potrzebują energii do tego, by ćwiczyć. Dodatkowo ich organizm stale rozwija się, dlatego ich zapotrzebowanie na kalorie i składniki odżywcze jest wysokie. Zasadniczo nie ma większych różnic, jeżeli chodzi o suplementację osób młodych oraz dorosłych. Trzeba mieć na uwadze po prostu potrzeby organizmu i zapewnienie mu wszystkich niezbędnych składników, by mógł on prawidłowo funkcjonować. Istotna jest tu, tak jak w przypadku osób dorosłych, masa ciała, na podstawie której ustala się należytą liczbę spożywanych kalorii, białek, tłuszczów oraz węglowodanów, przy czym dobór makroelementów zależy głównie od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć – schudnąć, nabrać masy czy też utrzymywać swoją wagę na jednakowym poziomie.

Różnice, które rzutują na dobór suplementów to przede wszystkim różnice treningowe. Młodzi sportowcy powinni skupić się na tym, by ćwiczenia wykonywane były prawidłowo i z należytą starannością w celu uniknięcia groźnych kontuzji. Suplementy diety są powiązane z formą aktywności fizycznej.

Jakie suplementy stosować?

Jeżeli ćwiczy się w celu zbudowania masy mięśniowej, a więc wykonuje się ćwiczenia siłowe, wówczas warto włączyć do diety suplementy białkowe. Chcąc osiągnąć spadek wagi i pozbyć się tkanki tłuszczowej, można z korzystać ze spalaczy tłuszczu, które podkręcają tempo przemiany materii, przy czym należy być ostrożnym i nie przeciążać nazbyt organizmu, by nie doszło do wycieńczenia. Niezależnie od rodzaju sportu, dobrym pomysłem jest stosowanie preparatów węglowodanowych, które zwiększają poziom energii, dzięki czemu treningi są bardziej efektywne, a my sami mniej zmęczeni. Nastolatek powinien natomiast unikać kreatyny, gdyż jego organizm dopiero poznaje reakcje na różnego rodzaju substancje, dlatego warto z tym poczekać przynajmniej do okresu stagnacji, gdy wszystkie procesy będą uregulowane.

Tym aspektem, o którym nie powinien zapominać żaden trenujący młody człowiek są witaminy oraz minerały. Znajdziemy je w pożywieniu i zwykle są one wystarczające, jednakże wykonując regularnie aktywność fizyczną zapotrzebowanie na nie znacznie się zwiększa. W związku z tym trzeba dostarczać je z innych źródeł. Takimi źródłami mogą być suplementy witaminowe, które bogate są we wszelkie niezbędne składniki odżywcze. Ich stosowanie zapobiegnie niedoborom,  a młody organizm będzie rozwijał się prawidłowo. Szczególnie ważna jest witamina D, która ma wpływ na wytrzymałość kości, gdyż warunkuje wchłanianie wapnia. O mocne kości u młodzieży trzeba odpowiednio dbać, dlatego należy przyjmować suplementy z witaminą D. Ponadto warto sięgać także po preparaty z witaminami z grupy B, a także z witaminą A czy K. Niezbędne jest również spożywanie kwasów omega-3, wapnia, magnezu czy potasu.

Odpowiednio dobrana do masy ciała suplementacja oraz kontrolowanie jej wpływu na organizm z pewnością przyniosą wiele korzyści także ludziom młodym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z regularną aktywnością fizyczną. Poza tym suplementy, które zawierają witaminy i minerały przydadzą się również w celu wzmocnienia organizmu, umożliwienia mu właściwego rozwoju, a także wpłyną na stan umysłu młodego człowieka, ułatwią koncentrację i zapamiętywanie, a przy okazji znacznie przyspieszą efekty codziennych ćwiczeń.